Moet ik een zakelijke website hebben voor mijn bedrijf?

Moet ik een zakelijke website hebben voor mijn bedrijf? - Web Rabbitz 🥕

6 Jan, 2023

Je hebt je dit waarschijnlijk al eens afgevraagd: "Moet ik een zakelijke website hebben voor mijn bedrijf? Tenzij je een kleine ondernemer bent die niet geïnteresseerd is in de groei van je merk, moet je eigenlijk een website hebben.

Tegenwoordig is het bouwen van een zakelijke website of webwinkel gemakkelijker dan ooit: het kost niet veel geld, je hoeft niet te weten hoe je moet coderen of ontwerpen, je online winkel is niet beperkt tot kantooruren en het is een van de beste middelen voor reclame.

Een website voor kleine bedrijven is niet alleen bedoeld om je goederen en diensten te verkopen - het gaat er ook om potentiële klanten iets waardevols te bieden.

Weet je nog niet hoe een website je kan helpen je bedrijf te laten groeien? Of misschien vraag je je nog steeds af: "Waarom heeft een bedrijf een website nodig?" Dat gaan we je nu vertellen.

1 Je klanten verwachten het

Als dit de enige reden op de lijst was, zou het genoeg zijn. Denk erover na. Zou jij een bedrijf vertrouwen die geen website heeft?

Als je geen bedrijfswebsite hebt, kunnen de hedendaagse digitaal ingestelde (en ongeduldige) klanten wel eens ergens anders gaan kijken. Kijk eens naar deze lijst met pagina’s die een bezoeker graag terug wilt zien op een zakelijke website.

2. Het biedt bewijs van bestaansrecht

Bewijs van bestaansrechtNegentig procent van de consumenten beweert dat online beoordelingen hun aankoopbeslissingen beïnvloeden. Je zou kunnen vertrouwen op Google, Yelp en andere beoordelingssites om beoordelingen voor je merk te hosten, maar je kunt twee vliegen in één klap slaan met je eigen website.

Aangezien potentiële kopers je al online zoeken, is het opnemen van beoordelingen van klanten op je site een geweldige manier om indruk te maken op potentiële kopers.

3. Je controleert wat er over jouw bedrijf wordt verteld

writing-a-blogHet is waar dat je niet kunt controleren wat anderen over je zeggen op sociale mediakanalen, maar je kunt de publieke mening beïnvloeden door je eigen verhaal te creëren via je eigen zakelijke website.

Een bedrijfsblog helpt ondernemers hun boodschap, missie en persoonlijkheid sneller onder de aandacht van hun doelgroep te brengen dan gedrukte advertenties of trage postbrochures (die toch altijd in de papierbak belanden).

Plus, het opnemen van sociale pictogrammen die links maken naar Facebook, Twitter, Instagram en andere netwerkplatforms maken het delen van jouw inhoud gemakkelijker voor je bezoekers die het leuk vinden wat ze zien.

4. Je concurrenten hebben allemaal een zakelijke website

Kopers beginnen hun aankoopreis meestal met onderzoek en aanbevelingen van collega's en sociale netwerkverbindingen.

Studies tonen aan dat zodra een koper een idee heeft van wat hij nodig heeft of wil, hij begint met onderzoek. 72 Procent van deze potentiële kopers gaat online om informatie in te winnen zoals product- en factsheets, recensies en beoordelingen.

Dus als je niet concurrerend blijft met je concurrentie, geef je het winkelend publiek een reden om bij een ander merk te kopen.

5. Hang nooit meer het bordje 'gesloten voor zaken' op.

Niemand wil om 3 uur 's nachts werken, maar sommige mensen winkelen dan graag. Met een zakelijke website of online winkel kan je altijd producten verkopen - niet alleen tussen 9 en 17 uur.

Een online winkel kan de verkoop enorm stimuleren, vooral wanneer je rekening houdt met extra klanten die niet gebonden zijn aan geografische beperkingen. Je online aanwezigheid ondersteunt ook marketingcampagnes, klantenservice, het opbouwen van klantrelaties, merkherkenning en bijna elk ander element van de inkomstenstroom.

Door je zakelijke website te combineren met marketinginstrumenten, zoals e-mailmarketing, kan je nieuwe klanten bereiken en recurring business genereren.

6. Je verschijnt in de zoekresultaten van Google.

Vindbaar op GoogleOverweeg dit: 81 procent van de consumenten doet online onderzoek voordat ze een aankoop doen. Dat betekent dat ze naar Google gaan en een of meer trefwoorden intypen, zoals "beste leren schoenen" of, als ze weten wat ze willen, "handgemaakte Italiaanse leren damesschoenen in Utrecht".

Als je geen website hebt voor je bedrijf, zijn de kansen om op de resultatenpagina van de zoekmachine (SERP) te verschijnen nul. Maar als je een zakelijke website hebt, kun je die optimaliseren voor zoekmachines en zo je kansen vergroten om bovenaan de resultaten van Google te verschijnen en meer zichtbaarheid te krijgen bij potentiële klanten.

Long-tail keywords, metabeschrijvingen en titels zijn slechts enkele van de dingen die je op je site kan aanpassen om jezoekmachineoptimalisatie (SEO) te verbeteren.

7. Maak een kennisportaal voor je personeel.

youtubeNaast het helpen van klanten kan je bedrijfswebsite ook je eigen medewerkers ten goede komen.

Maak een "kennispagina" met zelfbedieningsvideo's, instructiemateriaal of zelfs interne formulieren om je team te helpen alles te leren wat ze moeten weten op hun eigen schema's. Deze pagina kan je eventueel verbergen voor klanten zodat alleen interne mensen hier op kunnen komen.

8. Toon je producten en diensten.

Niet alleen kan je je producten weergeven of uw diensten in detail schetsen met mooie afbeeldingen, maar je kan korte video tutorials of downloadbare PDF instructies geven om aarzelende klanten geen reden te geven om ergens anders te gaan kopen.

Hopelijk kunnen jullie wat met deze tips. Het geeft je als ondernemer een stuk rust dat jij weet dat jij er nu alles aan hebt gedaan om je bedrijf beter vindbaar te krijgen.

H1, H2, H3, Meta Omschrijvingen, Alt-Teksten en Andere SEO Optimalisaties Web Rabbitz 🥕

H1, H2, H3, Meta Omschrijvingen, Alt-Teksten en Andere SEO Optimalisaties

Brent Verkerk 2 September, 2024

Als je website net een huis is, dan zijn H1, H2, meta-omschrijvingen en alt-teksten de fundering waarop alles rust. Zonder een stevige basis in SEO-optimalisatie zakt je website weg in de massa van het internet, onzichtbaar voor zoekmachines en potentiële klanten. Bij WebRabbitz laten we je zien hoe je de juiste fundamenten legt voor een goed vindbare website.

Hoe Je Klanten Behoudt met de Perfecte Vakantiemelding op Je Website Web Rabbitz 🥕

Hoe Je Klanten Behoudt met de Perfecte Vakantiemelding op Je Website

Brent Verkerk 5 August, 2024

De zomer is in volle gang en de koffers staan al klaar voor een welverdiende vakantie. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw bedrijf niet op de pauzeknop drukt terwijl jij met je voeten in het zand zit? Het geheim zit hem in een goed doordachte vakantiemelding op je website. Deze kleine maar krachtige tool kan een wereld van verschil maken in hoe klanten jouw bedrijf ervaren, zelfs als je even niet direct beschikbaar bent. Laten we duiken in de wereld van vakantiemeldingen en ontdekken hoe je jouw klanten betrokken en tevreden houdt, zelfs tijdens je afwezigheid.

Eerlijk Advies: Wat Heeft Uw Bedrijf Nodig? Web Rabbitz 🥕

Eerlijk Advies: Wat Heeft Uw Bedrijf Nodig?

Brent Verkerk 28 June, 2024

Wij willen niet alleen goede websites en webshops te maken, maar ook zorgen dat onze klanten precies krijgen wat ze nodig hebben, zonder overbodige extra’s. Al jarenlang hebben we goede klantrelaties opgebouwd omdat we naast onze klanten staan als ondersteuners, in plaats van tegenover hen als verkopers. In dit blogartikel willen we uitleggen hoe we eerlijk advies geven bij het maken van een website of webshop voor uw bedrijf, en of u meer moet investeren in SEO of lokale marketing.

Symantec Web Rabbitz 🥕
DHL Web Rabbitz 🥕
Stichting Kinderen van Lamin Village Web Rabbitz 🥕
Vereniging Sport en Gemeenten Web Rabbitz 🥕
BMWT Web Rabbitz 🥕
Economic Development Board Alphen Web Rabbitz 🥕
Zilveren Kruis Web Rabbitz 🥕
Groothandel voor Bouw & Industrie Web Rabbitz 🥕

Copyright © 2020 Web Rabbitz Webdesign Waddinxveen. Algemene Voorwaarden Professionele website maken Belangrijke pagina's