Wat is een landingspagina?

Wat is een landingspagina? - Web Rabbitz 🥕

Brent Verkerk 13 Jan, 2021

Een landingspagina is een pagina die geschreven met één specifiek doel. Dit kan zijn een aankoop bewerkstelligen of het achterlaten van de gegevens. Je bezoeker naar deze specifieke landingspagina leiden wanneer ze een bepaalde zoekopdracht bij Google invoeren, op een advertentie klikken, via een verwijzing uit een nieuwsbrief of door het direct invullen van de URL in de adresbalk.

Een goed geoptimaliseerde landingspagina beantwoordt direct de vraag die de bezoeker heeft en spoort de bezoeker aan tot het invullen van een formulier of direct de aankoop te doen in de webshop.

Kortgezegd, een landingspagina is

  • Een pagina waarde bezoeker op uitkomt bij het stellen van een concrete vraag
  • Een pagina waar deze vraag direct wordt beantwoord
  • Een pagina gericht op een specifieke doelgroep
  • Een pagina met een duidelijke actie.

Opbouw van een goede landingspagina?

Een goede landingspagina moet goed zijn opgebouwd. Een veelgebruikte methode voor de landingspagina is AIDA.

  • Attention; Zorg dat je de aandacht van je bezoeker krijgt. Zorg voor een opvallende advertentie, een pakkende tekst of betrouwbare uitnodiging.
  • Interest; Hou de interesse en zorg dat de bezoeker zich duidelijk kan vinden in het probleem wat je hebt geschetst.
  • Desire; Creëer de behoefde bij de bezoeker, een verlangen naar de oplossing.
  • Action; Beweeg de bezoeker naar het in laten vullen van een contactformulier of verleid ze tot het aankopen van jouw product.

Maak op je pagina daarom gebruik van een aantal logische koppen die passen bij deze logische stappen. Zorg dat je het probleem van de bezoeker eerst begrijpt voordat je met een oplossing komt.

Om meer vertrouwen op te wekken bij de bezoeker kan je logo’s, keurmerken, telefoonnummer en referenties toevoegen. Pas op voor overkill.. Je landingspagina heeft namelijk een doel, geef bezoekers daarom niet teveel afleiding.

De voordelen van een goede landingspagina

  • Een goede landingspagina is afgestemd op de behoeften van de bezoeker
  • Een goede landingspagina draagt bij aan meer relevante bezoekers
  • Je leert je bezoekers nog beter kennen
  • De kans dat je je dienst / product verkoopt is op deze pagina groter
  • Door goede teksten op je landingspagina neer te zetten hou je de bezoeker langer op je pagina. Dit gedrag wordt door Google beloond.

Aan de slag met je eigen landingspagina

Je hebt nu een handige handleiding voor het maken van je eigen goede landingspagina. Wij hebben op deze manier ook een aantal landingspagina’s opgezet waar bezoekers direct antwoord krijgen op de vraag die ze hebben gesteld.

De rol van lettertypes in effectief webdesign Web Rabbitz 🥕

De rol van lettertypes in effectief webdesign

Brent Verkerk 12 March, 2025

Lettertypes speelt een cruciale rol in webdesign. Het bepaalt niet alleen de uitstraling van een website, maar beïnvloedt ook de leesbaarheid, gebruikerservaring en zelfs conversies. Een goed gekozen lettertype kan je boodschap versterken, terwijl een slecht lettertype bezoekers juist kan afschrikken. In dit artikel duiken we dieper in op het belang van lettertype en hoe je de juiste keuzes maakt voor je website. Ook geven we je enkele handige bronnen waar je gratis webfonts kunt vinden!

Hoe een professionele website jouw zichtbaarheid bij de juiste mensen vergroot Web Rabbitz 🥕

Hoe een professionele website jouw zichtbaarheid bij de juiste mensen vergroot

30 January, 2025

Stel je voor: je hebt een geweldig product of een unieke dienst, maar je doelgroep vindt je niet. Het is alsof je een kroonluchter verkoopt in een donkere kamer – niemand ziet de schittering. Een professionele website is het licht dat jouw bedrijf laat stralen. Bij Web Rabbitz weten we precies hoe je dat licht aansteekt.

Waarom je moet kiezen voor een Headless CMS: De Voordelen van dotCMS voor je Website Web Rabbitz 🥕

Waarom je moet kiezen voor een Headless CMS: De Voordelen van dotCMS voor je Website

Brent Verkerk 6 January, 2025

In de wereld van webontwikkeling zijn er talloze keuzes als het gaat om contentmanagementsystemen (CMS). Terwijl traditionele CMS'en vaak goed werken voor eenvoudige websites, is er een nieuwe generatie systemen die veel flexibeler en toekomstbestendig is: headless CMS. Bij WebRabbitz hebben we ervoor gekozen om dotCMS te gebruiken voor onze websites, en we leggen je graag uit waarom dit zo'n slimme keuze is voor moderne bedrijven die hun online aanwezigheid willen optimaliseren.

Zilveren Kruis Web Rabbitz 🥕
Stichting Kinderen van Lamin Village Web Rabbitz 🥕
BMWT Web Rabbitz 🥕
Symantec Web Rabbitz 🥕
Economic Development Board Alphen Web Rabbitz 🥕
DHL Web Rabbitz 🥕
Vereniging Sport en Gemeenten Web Rabbitz 🥕
Groothandel voor Bouw & Industrie Web Rabbitz 🥕

Copyright © 2020 Web Rabbitz Webdesign Waddinxveen. Algemene Voorwaarden Professionele website maken Belangrijke pagina's