What's up doc? Hoe ga jij om met een 404 pagina?

What's up doc? Hoe ga jij om met een 404 pagina? - Web Rabbitz 🥕

Brent Verkerk 5 Aug, 2022

Het is de pagina die je krijgt te zien als er geen gekoppelde pagina beschikbaar is, een gebroken link tegenkomt, een spelfout maakt in het url (website adres) of toevallig binnenkomt terwijl de pagina wordt bijgewerkt. Hoewel ze als niet ideaal worden gezien, hebben we allemaal wel eens te maken gehad met een 404-pagina.

Omdat ze niet bedoeld zijn als onderdeel van de customer journey van een internetgebruiker, besteden veel bedrijven er niet veel aandacht aan. Maar je niet bezig houden met je 404-pagina kan een grote fout zijn. Het standaardbericht dat bezoekers zien is vaak een variant op 'Deze pagina kan niet worden gevonden'. Een standaardreactie is bijna altijd een nutteloze weg waar de enige uitweg is om op de terugknop te drukken of op te geven en uw venster te sluiten. Helaas kiezen de meeste gebruikers in dit scenario voor het laatste.

404-errorHet maken van een goede aangepaste 404-pagina maakt daarentegen een groot verschil voor uw website en zijn bezoekers. Het hoeft niet lang te duren, maar het kan een flinke impact hebben op uw marketing.

Een van de belangrijkste dingen om in gedachten te houden is dat je de lezer niet kwijt wilt raken. Een 404-error krijgen kan een schok zijn: het is het online equivalent van voor een winkeldeur met een bord 'gesloten' staan. Een handige pagina met links naar andere inhoud is van essentieel belang om de bezoeker op de site te houden en hun ervaring positief te maken. Het is het briefje dat op het raam geplakt is met de tekst 'Sorry, deze deur zit dicht - gebruik de ingang om de hoek.' In plaats van weg te lopen, zullen de meesten graag naar de andere ingang lopen.

Zoals we laten zien, is een aangepaste URL op zijn minst een kans om een postieve ervaring te hebben met uw website. Het moet natuurlijk wel bruikbaar blijven. Dus als je er een aan het maken bent, volgt hier een kort overzicht van wat je mogelijk wilt toevoegen:

  1. Een korte opmerking waarin wordt uitgelegd dat er een fout is opgetreden. Lezers moeten meteen zien dat ze niet zijn waar ze denken dat ze zijn.
  2. Een verklaring waarom dit is gebeurd. De meest voorkomende redenen zijn een typfout of een gebroken link, maar probeer het niet te laten klinken alsof u de gebruiker de schuld geeft. 'Er is iets misgegaan' is een veel neutraler statement dan 'Je hebt iets verkeerd gedaan'.
  3. Een navigatiebalk. Er is niets irritanter dan een foutpagina die geen opties heeft om verder te gaan, dus bewaar je belangrijkste navigatie-elementen zodat mensen het ergens anders kunnen proberen. Het is belangrijk om het ze zo gemakkelijk mogelijk te maken om op de site te blijven - op dit moment zullen ze geïrriteerd zijn en in de verleiding komen om te vertrekken.
  4. Links naar andere pagina's die de gebruiker mogelijk nodig heeft. Het is moeilijk om precies te weten waar ze heen wilden gaan, maar het is toch leuk om enkele plaatsen aan te bevelen. Uw startpagina of meest populaire pagina's zijn goede opties om mee te beginnen.
  5. Contactgegevens voor eventuele vragen. Als je de standaard website footer hebt behouden, is deze waarschijnlijk al opgenomen. Dit betekent dat de persoon contact kan opnemen als hij niet kan vinden wat hij zocht of niet de moeite neemt om ernaar te zoeken.

Een andere nuttige toevoeging is een indicatie van uw merkpersoonlijkheid. De beste voorbeelden van foutpagina's die u zult vinden, zijn pagina's die perfect passen bij de toon van de rest van de website. Een probleem hebben is al schokkend genoeg zonder ook formele, onvriendelijke tekst te lezen. je kan ook overwegen een afbeelding of illustratie toe te voegen om de ervaring nog aangenamer te maken.

Hieronder hebben we 3 goede voorbeelden van een goede 404 error pagina.

Bol.com 404 pagina

bol.com 404-pagina

Disney 404 pagina

disney 404 pagina

Web Rabbitz 404 pagina

404-error-page

Responsive voordelen video tag Web Rabbitz 🥕

Responsive voordelen video tag

Brent Verkerk 11 May, 2023

Het gebruik van video's op websites is de afgelopen jaren enorm toegenomen, en het is geen verrassing waarom. Video's zijn een geweldige manier om boeiende content te leveren en de aandacht van de bezoekers vast te houden. Maar om de meeste voordelen van video's te halen, moet je ervoor zorgen dat ze op alle apparaten goed worden weergegeven. Gelukkig maakt de responsive video tag het gemakkelijker om video's op elk schermformaat te bekijken.

10 tips voor een goede zakelijke website Web Rabbitz 🥕

10 tips voor een goede zakelijke website

Brent Verkerk 3 May, 2023

Consumenten leren zichzelf online beter kennen voordat ze een aankoop doen. Daarvoor is een goed werkende en professionele website essentieel. Maar eerst moeten consumenten uw website kunnen vinden tussen talloze websites. Wanneer iemand op internet zoekt naar een nieuwe schilderklus, kiest hij eerder iemand met een professionele en goed onderhouden website. Zelfs als je zo'n professional bent, is een goede website heel moeilijk zonder Hoe zorg je ervoor dat je website goed vindbaar is en er goed uitziet? Hier zijn 10 tips.

Hoe werkt het Picture tag? Web Rabbitz 🥕

Hoe werkt het Picture tag?

Brent Verkerk 27 April, 2023

Het picture-tag is een HTML-element dat wordt gebruikt om responsieve afbeeldingen te maken op websites. Het is een relatief nieuw element dat in HTML5 is geïntroduceerd en biedt webontwikkelaars een meer geavanceerde manier om afbeeldingen op verschillende schermformaten weer te geven. In dit artikel zullen we bespreken hoe het picture-tag werkt en enkele handige tips om het meeste uit jouw afbeeldingen te halen.

Economic Development Board Alphen Web Rabbitz 🥕
Stichting Kinderen van Lamin Village Web Rabbitz 🥕
Vereniging Sport en Gemeenten Web Rabbitz 🥕
BMWT Web Rabbitz 🥕
Symantec Web Rabbitz 🥕
DHL Web Rabbitz 🥕
Zilveren Kruis Web Rabbitz 🥕
Groothandel voor Bouw & Industrie Web Rabbitz 🥕

Copyright © 2020 Web Rabbitz Webdesign Waddinxveen. Algemene Voorwaarden