Wat is een landingspagina?

Wat is een landingspagina? - Web Rabbitz 🥕

Brent Verkerk 13 Jan, 2021

Een landingspagina is een pagina die geschreven met één specifiek doel. Dit kan zijn een aankoop bewerkstelligen of het achterlaten van de gegevens. Je bezoeker naar deze specifieke landingspagina leiden wanneer ze een bepaalde zoekopdracht bij Google invoeren, op een advertentie klikken, via een verwijzing uit een nieuwsbrief of door het direct invullen van de URL in de adresbalk.

Een goed geoptimaliseerde landingspagina beantwoordt direct de vraag die de bezoeker heeft en spoort de bezoeker aan tot het invullen van een formulier of direct de aankoop te doen in de webshop.

Kortgezegd, een landingspagina is

  • Een pagina waarde bezoeker op uitkomt bij het stellen van een concrete vraag
  • Een pagina waar deze vraag direct wordt beantwoord
  • Een pagina gericht op een specifieke doelgroep
  • Een pagina met een duidelijke actie.

Opbouw van een goede landingspagina?

Een goede landingspagina moet goed zijn opgebouwd. Een veelgebruikte methode voor de landingspagina is AIDA.

  • Attention; Zorg dat je de aandacht van je bezoeker krijgt. Zorg voor een opvallende advertentie, een pakkende tekst of betrouwbare uitnodiging.
  • Interest; Hou de interesse en zorg dat de bezoeker zich duidelijk kan vinden in het probleem wat je hebt geschetst.
  • Desire; Creëer de behoefde bij de bezoeker, een verlangen naar de oplossing.
  • Action; Beweeg de bezoeker naar het in laten vullen van een contactformulier of verleid ze tot het aankopen van jouw product.

Maak op je pagina daarom gebruik van een aantal logische koppen die passen bij deze logische stappen. Zorg dat je het probleem van de bezoeker eerst begrijpt voordat je met een oplossing komt.

Om meer vertrouwen op te wekken bij de bezoeker kan je logo’s, keurmerken, telefoonnummer en referenties toevoegen. Pas op voor overkill.. Je landingspagina heeft namelijk een doel, geef bezoekers daarom niet teveel afleiding.

De voordelen van een goede landingspagina

  • Een goede landingspagina is afgestemd op de behoeften van de bezoeker
  • Een goede landingspagina draagt bij aan meer relevante bezoekers
  • Je leert je bezoekers nog beter kennen
  • De kans dat je je dienst / product verkoopt is op deze pagina groter
  • Door goede teksten op je landingspagina neer te zetten hou je de bezoeker langer op je pagina. Dit gedrag wordt door Google beloond.

Aan de slag met je eigen landingspagina

Je hebt nu een handige handleiding voor het maken van je eigen goede landingspagina. Wij hebben op deze manier ook een aantal landingspagina’s opgezet waar bezoekers direct antwoord krijgen op de vraag die ze hebben gesteld.

Responsive voordelen video tag Web Rabbitz 🥕

Responsive voordelen video tag

Brent Verkerk 11 May, 2023

Het gebruik van video's op websites is de afgelopen jaren enorm toegenomen, en het is geen verrassing waarom. Video's zijn een geweldige manier om boeiende content te leveren en de aandacht van de bezoekers vast te houden. Maar om de meeste voordelen van video's te halen, moet je ervoor zorgen dat ze op alle apparaten goed worden weergegeven. Gelukkig maakt de responsive video tag het gemakkelijker om video's op elk schermformaat te bekijken.

10 tips voor een goede zakelijke website Web Rabbitz 🥕

10 tips voor een goede zakelijke website

Brent Verkerk 3 May, 2023

Consumenten leren zichzelf online beter kennen voordat ze een aankoop doen. Daarvoor is een goed werkende en professionele website essentieel. Maar eerst moeten consumenten uw website kunnen vinden tussen talloze websites. Wanneer iemand op internet zoekt naar een nieuwe schilderklus, kiest hij eerder iemand met een professionele en goed onderhouden website. Zelfs als je zo'n professional bent, is een goede website heel moeilijk zonder Hoe zorg je ervoor dat je website goed vindbaar is en er goed uitziet? Hier zijn 10 tips.

Hoe werkt het Picture tag? Web Rabbitz 🥕

Hoe werkt het Picture tag?

Brent Verkerk 27 April, 2023

Het picture-tag is een HTML-element dat wordt gebruikt om responsieve afbeeldingen te maken op websites. Het is een relatief nieuw element dat in HTML5 is geïntroduceerd en biedt webontwikkelaars een meer geavanceerde manier om afbeeldingen op verschillende schermformaten weer te geven. In dit artikel zullen we bespreken hoe het picture-tag werkt en enkele handige tips om het meeste uit jouw afbeeldingen te halen.

Groothandel voor Bouw & Industrie Web Rabbitz 🥕
BMWT Web Rabbitz 🥕
Zilveren Kruis Web Rabbitz 🥕
DHL Web Rabbitz 🥕
Stichting Kinderen van Lamin Village Web Rabbitz 🥕
Vereniging Sport en Gemeenten Web Rabbitz 🥕
Economic Development Board Alphen Web Rabbitz 🥕
Symantec Web Rabbitz 🥕

Copyright © 2020 Web Rabbitz Webdesign Waddinxveen. Algemene Voorwaarden