De online aanwezigheid van een bedrijf, ongeacht de branche, kan een enorme impact hebben op het succes ervan. Tegenwoordig realiseren sommige bedrijven zich nog steeds niet dat een meerderheid van hun klanten hun website eerst bezoeken voordat ze de aankoop doen.
Het hebben van een professionele online aanwezigheid, met name de website, kan het maken of breken om meer omzet te genereren. Dus ja, de kwaliteit van de website heeft invloed op de resultaten. Zolang je website maar past bij jouw organisatie / product of dienst die je aanbiedt.
Wij hebben meerdere bedrijven van verschillende grootte geholpen bij het maken van hun zakelijke website. In sommige gevallen aarzelen organisaties om online te gaan omdat ze de techniek niet goed begrijpen en weten hoe ze een website moeten beheren. Andere keren maken bedrijven zich zorgen over de prijs.
Het goede nieuws is dat er altijd een oplossing is die voor jou werkt, of het nu om de kosten gaat of om het beheer van jouw zakelijke website. Hier zijn de belangrijkste redenen waarom het belangrijk is voor je bedrijf om een website te hebben:
Een zakelijke website draagt bij aan een betere geloofwaardigheid
Een van de belangrijkste redenen waarom je een website voor je bedrijf zou moeten hebben, is om de geloofwaardigheid van je organisatie te vergroten. De kans is groot dat er meerdere aanbieders zijn die een vergelijkbare service bieden als het jouwe. Een manier om op te vallen is door een website te hebben die er goed uitziet en die kwaliteitsinformatie duidelijk weergeeft.
Zonder een website kunnen potentiële leads de legitimiteit van jouw bedrijf in twijfel trekken. Het hebben van een website is de aangewezen kans om een geweldige eerste indruk te maken en de bezoeker het gevoel te geven dat dit een echt bedrijf is.
Door je zakelijke website heb je een betere merkbeleving
Het presenteren van jouw merk aan jouw potentiële klanten is een van de belangrijkste dingen die je kunt doen. Door duidelijk vast te leggen wie je bent, wat je vertegenwoordigt en waar je voor staat, vergroot je de kans dat klanten bij jou kopen.
Dit is ook iets waarmee je je kan onderscheiden van jouw concurrenten. Zonder een website kan het een ongelooflijke uitdaging zijn om dit te doen, omdat mensen niet gemakkelijk kwaliteitsvolle en betrouwbare informatie over uw bedrijf kunnen vinden.
Je zakelijke website creëert organisch verkeer
Als je eenmaal online bent en een SEO-geoptimaliseerde website hebt, heb je een kans om hoger in de zoekresultaten van Google te verschijnen. Dit betekent dat wanneer mensen op zoek zijn naar een product of dienst, de kans bestaat dat je zakelijke website hoger in de resultaten verschijnt. Uiteraard draagt het hoger in Google komen bij aan een grotere kans om verkopen te realiseren.
Tijd besparen dankzij je zakelijke website
Veel bedrijven krijgen telefoontjes van prospects of bestaande klanten die eenvoudige vragen stellen over bijvoorbeeld locatie en openingstijden. Als je een oproep mist, is de klant ontevreden. Daarnaast zorgen deze onnodige telefoontjes voor een onderbreking in de concentratie van je personeel. Een zakelijke website kan deze oproepen verminderen en de interne productiviteit verhogen. Tegelijkertijd helpt het klanten nuttige informatie te vinden zonder te hoeven bellen, wat uiteindelijk zorgt voor een algehele betere gebruikerservaring.